day thirteen at Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van bramsk - WaarBenJij.nu day thirteen at Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van bramsk - WaarBenJij.nu

day thirteen at Sheffield

Door: Bram Knippers

25 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Dag 13

Vandaag gingen wij om 11 uur met een dubbeldekker vanuit school naar:
Peak District National Park.
Waar wij een berg gingen beklimmen van 520 meter hoog.
Het is net niet een berg maar echt op de rand van een heuvel en een berg, een Hilten dus.
Ik wou kosten wat het kost voorop lopen met Koen en Saverio zodat wij geen last hadden van de rest want letterlijk iedereen alle 40 mensen als het er niet meer waren waren alleen aan het zeuren hoe stom en koud het was.

Ik vond het een van de mooiste ervaringen die ik ooit heb meer gemaakt.
Omdat ik voorop liep kon ik ook met onze gids praten en hij vertelde mij allemaal interessante verhalen over zijn reizen en wat hij allemaal heeft gedaan in zijn leven.
echt gaaf en ik snap niet hoe mensen de natuur zo stom kunnen vinden het is alleen de afgelopen paar honderd jaar dat mensen in afgesloten huizen van de natuur leven die andere miljoenen jaren niet dus beetje apart dit.

Eenmaal boven was er nog steeds gezeik van mijn klas maar een klein beetje minder door het uitzicht.
Ik maakten wat foto's en na dat zei ik tegen Saverio en Koen dat zij maar moesten genieten van het moment want het is zo weer voorbij en dan gaan wij naar beneden.
Wij konden vanaf die hoogten 50 kilometer ver kijken echt als ik de kans had was ik daar de hele dag.
maar ja ik heb een klas vol huismijten.

Toen wij weer bij de bus kwamen reden wij weer 1 uur terug naar school waaruit Koen en ik weer naar huis gingen en aten samen met het gezin.
Na ongeveer anderhalf uur eten met praten gingen Koen en ik slapen omdat de dag best vermoeiend was want ja...520 meter up en down.
Lekker lang uitslapen want morgen een heeelee lange dag.

De vlucht terug.

Dit was dag 13

• 25 November 2017 - 15:06

Dorris:

Wat fijn dat je zo genoten hebt van het verhaal van degids! Hij zal het ook wel prettig hebben gevonden dat er tenminste een of enkele mensen die wel geïnteresseerd waren in zijn verhaal. Nog een fijne laatste dag morgen en tot zondag in Keulen