day seven at Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van bramsk - WaarBenJij.nu day seven at Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van bramsk - WaarBenJij.nu

day seven at Sheffield

Door: Bram Knippers

19 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Dag 7
Vandaag gingen Koen en ik iets speciaals doen.
Wij gingen namelijk naar Londen.
Dit hadden wij gisteravond last minute nog geregeld omdat wij ja gewoon laat er op kwamen dat wij dit wouden doen, en geef toe dit verslaat naar een voetbal wedstrijd gaan of naar een bar waar mensen hun verdriet weg drinken...

Wij vertrokken om half 9 met de trein richting Londen en kwamen om 11 uur aan.
In Londen was ons verteld dat wij heel erg makkelijk met de metro konden reizen en was ons helemaal uitgelecht en opgeschreven door het gast gezin hoe en waar wij naartoe zouden moeten gaan voor de bestemmingen die wij wouden zien.
MAARRRR de eigenwijze jongens die wij zijn en het niet begrepen toen wij daar aan kwamen gingen wij met de bus waarna wij een uur verkeerd reden naar de buiten wijken van Londen en daar even wat aten om vervolgens toch weer ondergronds te gaan en het maar te leren met wat moeite.

Na een paar haltes hadden wij het voor ons gevoel goed door, wij bezochten alle toeristische plekjes die je maar in Londen kan voor stellen door snel te kijken en vervolgens wee terug te gaan ondergronds en naar de volgende te gaan.
Ik denk dat wij zo 60% van de tijd die wij in Londen hebben gezeten in de metro hebben gezeten maar denk nu niet ow wat jammer want Koen en ik zijn goede vrienden wij kunnen bijna niet uitgepraat raken dus zo erg was het niet in de metro.

Ook ging het zo mis kijk als je de metro pakt dan moet je soms uitstappen en ineens overstappen of dan sta je ineens aan de andere kan van de kant waar je op moet en ga je de verkeerde richting op en dat gebeurde bij ons soms wel waardoor wij ook weer konden lachen.

Dit probleem hadden wij vooral op het moment dat je het niet wilt.
Wij waren onderweg naar het centraal trein station om de laatste trein richting Sheffield weer terug te pakken toen wij nog 2 uur de tijd hadden maar nog wel aan het verste eind van heel Londen waren waar wij met de metro konden komen.

Soepel zou dit ons 45 minuten hebben gekost maar ineens ging alles mis alle metro's gingen de verkeerde kant op waardoor wij 3 keer de verkeerde kant op gingen waardoor wij weer 15 minuten langer onder weg zouden zijn en nog maar 1 uur over zouden hebben en ik weet niet waarom maar dit was het meest stress volle dat ik de hele week heb gehad nog meer als 10 kilometer in de lucht zitten in een metalen vogel en dat is.... stil staan met de metro als je ergens heen moet.

De treinen waar wij in kwamen stonden om een of andere reden honderd keer stil zonder een reden in de middel of no were.
De bestuurder van de trein zij iedere keer:
sorry voor deze vertraging en hing op...GAST zeg eens waarom!!

Hierdoor kwamen wij aan met nog 35 minuten over voor onzen trein wat eigenlijk 75 had moeten zijn dus ja... stress dat we nog op tijd zouden komen.

Om 8 uur hadden wij de trein op Londen richting Sheffield die 3 uur duurde en ik erg moe was maar niet kon slapen...ook irritant ow en het leukste was nog dat de bussen niet meer reden dus wij moesten 50 minuten terug lopen naar het huis berg opwaarts non-stop...
Het was wel gezellig.
Wij zeiden ook tegen elkaar dat het lopen leuker is omdat je gewoon meer tijd hebt om te praten dus zo erg was dat niet.
alleen een beetje zwaar..

De dag was erg leuk en op aankomst van het huis gingen wij slapen
en ja dat was het...dus....

Einde dag 7

• 20 November 2017 - 06:13

Dorris:

Je hebt er vast veel van geleerd

• 20 November 2017 - 08:00

Martin: