day one at Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van bramsk - WaarBenJij.nu day one at Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van bramsk - WaarBenJij.nu

day one at Sheffield

Door: Bram Knippers

Blijf op de hoogte en volg

12 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

De dag voordat ik naar Engeland ging was ik naar het huis van
Koen van As gegaan, om daar te blijven slapen en dan in de ochtend samen om half 4 naar het vliegveld in Keulen te gaan en samen te reizen.

Toen wij samen aan kwamen bij het vliegveld in Keulen was het even zoeken naar de juiste gate omdat alles daar best slecht was aan gegeven.
Toen wij door de gate kwamen en door de douanen kwamen werd ik natuurlijk weer aangehouden omdat, ik altijd word aangehouden daarbij.
De 7e keer achter elkaar om pressies te zijn.

Dit was Koens eerste keer vliegen en ik vond het wel leuk om hem paranoïde te maken maar vervolgens werd ik dat zelf e hele vlucht hahah.
Ik mag dan wel 7 keer hebben gevlogen maar ik vind het nog steeds niets.

Bij aankomst gingen Koen en ik met de trein en wouden wij de trein direct pakken naar Sheffield maar die stond er niet, dus vroegen wij een vrouw die bij het station werkten wanneer die zou komen.
Na dat wij dat hadden gevraagd zij zei dat de volgende trein naar Sheffield pas over 2 uur zou komen en wij beter de trein naar het eindstation van Manchester konden nemen en vanuit daar een trein konden pakken naar Sheffield, dit was zo genaamd sneller.

Koen en ik pakten de trein die ons werd aangewezen en vertrokken om alleen er achter te komen bij aankomst na 30 minuten reizen dat de mevrouw het verkeerd had en wij nu daar 2 uur extra moesten wachten tot de echte trein naar Sheffield zou komen.

Na dat te hebben uit gevonden gingen wij daar wat eten halen en wachten.
Ook werd er ineens een herdenking gedaan voor de eerste wereld oorlog en iedereen in het station stond stil, ook de winkels waren stil (alles)

Toen wij uiteindelijk in de trein naar Sheffield zaten kwamen wij door een heel erg mooi natuur park met allemaal prachtige heuvels.
Koen en ik zien dat soort heuvels niet in Nederland dus wij waren erg opgewonden om die te zien terwijl alle andere Engelse mensen maar een beetje raar naar die 2 Nederlandse jongens zaten te kijken blij doen over een paar heuvels die zij elke dag zien.

Na 30 minuten vanaf Manchester naar Sheffield kwamen wij eindelijk aan en begonnen wij uit te zoeken hoe wij bij onze afgesproken lokatie zouden moeten komen.
Het meest logische om te doen was om het te vragen maar wij wouden het zelf doen dus wij pakten Google Maps en werden de stad ingeleid.
na ongeveer 5 minuten lopen in de stad hield Google Maps er mee op en zei hij dat wij op onze bestemming waren aangekomen maar dat was niet zo.
Even wat verder op zagen wij een man staan in een niet al te netten straat maar hij was de enige die wij zagen staan dus vroegen wij maar aan hem of hij wist waar het was.
De man zag er stoned uit en een beetje raar maar ja hij was er.
De man wist niet waar het was maar hij wist een vriend die op een school zat in de stad die het misschien wel zou weten en hij zou er over 5 minuten zou aan komen dus wij gingen wachten.

uit eindelijk kwam zijn vriend en bracht ons naar het midden van de stad naar een andere school en wisten zij niet waar die school was die wij zochten dus brachten ze ons maar hier naartoe.
wij hadden dit al snel door en zeiden dat we zelf zouden gaan lopen en gingen.

om een lange tocht kort te maken, wij hebben zo'n 12 verschillende mensen gevraagd maar niemand wist het tot dat wij een politie auto zagen en het aan hun vroegen die ons wezen naar een tram die ons kon brengen.
Na dat wij de tram hadden gepakt kwamen wij uit bij onze school waarop bij aankomst onze leraren tegen kwamen die zeiden dat we nog 1 uur moesten wachten en dat deden wij dus ook bij een Mc Donalds onder aan de weg.

Om 4 uur werd ik opgehaald door mijn gast gezin met de auto.
Tijdens het reiden praten we bijna non-stop en toen we bij het huis kwamen kreeg ik een kleine rondleiding.

Om 6 uur in de avond ging ik samen met de gast vrouw en haar zoontje van 5 haar man ophalen die dan klaar was met werk.
tijdens het reiden was het gezellig en ook toen de man er bij was.
tijdens het rijden lieten ze me meteen zien welke bussen ik moest hebben de volgende dag en waar ik er uit moest stappen.

Na 2 uur lang auto rijden kwamen wij weer thuis en ging ik meteen slapen zonder avond te eten.
Op dit punt had ik al 36 uur niet geslapen doordat ik de nacht doorhaalde met Koen.

Dit was dag 1


  • 14 November 2017 - 23:34

    Dorris:

    Hè Bram, wat leuk om te lezen, nu al drie reisdagen verder! Wat een reis en wat zal je veel leren deze weken! Waar haal je trouwens de tijd vandaan om zo uitgebreid verslag te doen? Schrijft Koen ook? Het lijkt me leuk om ook zijn belevenissen te volgen. Fijne dag morgen! Dorris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2017

day fourteen at Sheffield

25 November 2017

day thirteen at Sheffield

25 November 2017

day twelve at Sheffield

22 November 2017

day eleven at Sheffield

21 November 2017

day ten at Sheffield

Actief sinds 09 Okt. 2017
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 4796

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: